נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה: 04-8668881 / 050-8433334

מס רכישה דירה בירושה

לעשות סדר בבלאגן

ההתנהלות של אנשים עם ירושות היא מאוד רגישה ובמקרים רבים גם סבוכה, ובמיוחד כאשר יש הרבה נכסים וכסף בתוך העניין. הרי לא נעים להתעסק עם דברים הקשורים למוות, לבטח בסמוך כל כך לטרגדיה אישית ומשפחתית. הבעיה עם כסף ונכסים היא שהם יכולים להוציא אנשים מדעתם ולגרום לריבים ולאי סדר גדול, גם כאשר מדובר בירושה משפחתית. אנשים אשר רוצים לקבל כסף או נכסים כדי להסתדר בחיים, זונחים לעיתים את ערכי ההדדיות המשפחתית ומוכנים להקריב זאת לטובת העניין.

מטרת הצוואות היא להסדיר את נושא חלוקת הכסף והנכסים ולא להשאיר דבר ליד המקרה. יש הרבה מאד בעיות ותסבוכות במקרים בהם ישנם לא מעט סוגים של נכסים וחשבונות בנק שונים, מה שגורם לריבים בתוך המשפחה ולסכסוכים לא נעימים. כאשר מנסחים צוואה מסודרת, אפשר להיות רגועים שהמשפחה תישאר שלמה גם אחרי שהמוריש הולך לעולמו מבלי שיצוצו ריבים מיותרים. יש אנשים שמחלקים את הרכוש שווה בשווה בין הילדים, אחרים שמחליטים לעזור יותר לילד שפחות הצליח בחיים, ואפילו יש את אלה שמחליטים לתרום את כל הונם. העניין מסתבך כאשר יש דירה אחת, אותה כאמור, לא ניתן לחלק מבחינה פיזית.

להזיז למקום הנכון

מכירה או קנייה של דירה שעברה בירושה היא עניין מורכב בשל האלמנטים הרבים שיש להתייחס אליהם. ראשית, יש את עניין העברת הבעלות, הרישומים השונים, והנושאים הלוגיסטיים והבירוקרטיים. העבודה עם עורך דין המתמחה בירושות וצוואות היא חשובה מאוד במקרים כאלו ובמיוחד במצבים בהם רוצים למכור אאות לרכוש את הדירה. הנושא של מס רכישה דירה בירושה הוא רלוונטי כאשר רוצים לרכוש את הנכס מיורש נוסף, או מגורם חיצוני. בנוסף, בעת מכירה, יש לשלם מס שבח דירה בירושה על כן שהדירה עברה השבחה עם השנים. עורך דין טוב העוסק במקרקעין וירושות יידע לבצע את העברת הדירה באופן הנכון ולעשות זאת במקצועיות וברגישות.

קיבלתם דירה בירושה ואתם זקוקים לעורך דין המתמחה בנושא? עו"ד אורן סולן הוא הכתובת המתאימה לכם. לסקירת כלל שירותי משרדו, לחצו כאן ולקבלת פרטים נוספים בטלפון, צרו קשר ב – 04-8668881