נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה: 04-8668881 / 050-8433334

רכישת דירה מכונס נכסים

מהי רכישת דירה מכונס נכסים וכיצד מתנהל התהליך?

רכישת דירה מכונס נכסים היא למעשה רכישת נכס המוצע על ידי הכונס, המוציא למכירה פומבית את דירתו של מי שחייב בהוצאה לפועל אשר אין ביכולתו לעמוד בהתחייבויותיו לנושה המלווה, כגון עמידה בתשלומי המשכנתא או בתשלומים אחרים. ההליך נעשה על ידי כונס הנכסים ובאמצעות צו שמוצא על ידי בית המשפט, ובמסגרתו רכוש החייב נלקח ונמכר כדי לפדות את החוב.

 

כחלק מההליך, כונס הנכסים מפרסם הודעה רשמית על כוונתו להעמיד את הנכס המסוים למכירה, וזו מזמינה את המתמודדים, הקונים הפוטנציאליים, להגיש הצעות לרכישתו של הנכס. על ההצעה לכלול את המחיר שהקונה מעוניין לשלם, לצדה של ערבות בנקאית. בשלב הבא, כונס הנכסים שולח למציעים זימונים להליך ההתמחרות בהתאם לשיקול דעתו ואינו מחויב להזמין את כולם. הליך ההתמחרות הוא מעין מכירה פומבית, ובמסגרתו בעל ההצעה הגבוהה ביותר יהיה זה שיזכה לרכוש את הנכס.

 

תחום אחריותו של כונס הנכסים הוא אך ורק פיקוח על הנכס וניהולו מטעמו של בית המשפט והוא בעל אחריות כלפי מצבו של הנכס. כלומר, ככל שנגרם נזק לנכס כתוצאה ישירה מהתנהגותו של הכונס, הוא חשוף בפני תביעה אישית ובמקרים חריגים אף לפירעון הערבות שהפקיד בבית המשפט.

 

מה המשמעות של רכישת דירה מכונס נכסים?

רכישת דירה מכונס נכסים בעלת יתרונות וחסרונות: מחד, מדובר בעסקת רכישה אטרקטיבית בעלויות נמוכות בכ-25% מהמקובל בשוק, בשל דוחק הזמן שבו נמצא הכונס. בנוסף, העסקה ניתנת לביטול מבלי שהרוכש יחויב בפירעון הערבות, במקרים שבהם מתגלות בעיות שאינן תלויות בכונס הנכסים או ברוכש הדירה. כמו כן, הליך רכישת דירה מכונס נכסים הוא נוח וידידותי יותר בעבור הרוכש, זאת בהשוואה להליך רכישתה של דירה רגילה. כך, למשל, הליכים כמו רישום הנכס והזכויות בו נעשות על ידי הכונס בעצמו, לרוב מדובר בהליך קצר יותר לאור הזמן הקצוב והדירה לרוב פנויה מדיירים כבר בשלב שלפני רכישתה.

 

מאידך, אף על פי שבמרבית המקרים מדובר בהליך מזורז, עסקת רכישה מכונס נכסים מותנית בקבלת אישורו של בית המשפט או לחילופין של רשם ההוצאה לפועל. משכך, הליך המכר עשוי להתארך ולעכב את מי שחייב להיכנס לדירה עד לתאריך מסוים. כמו כן, קיים סיכון מסוים שבעל הנכס המקורי יפרע את החוב ויזכה מחדש בזכותו להחזיק בדירה.

 

משרד אורן סולן הוא משרד מוביל בתחום המקרקעין, העוסק בליווי מגוון סוגים של עסקאות נדל"ן. המשרד מעניק ייעוץ וליווי מקצועי ומהיר מול מגוון רשויות, ביניהן מנהל מקרקעי ישראל, טאבו, רשם המשכונות וכיו"ב. שירותי המשרד כוללים ייצוג בפני ערכאות שיפוטיות ובין לקוחותיו ניתן למצוא יזמים, קבלנים ולקוחות פרטיים. לקבלת מידע נוסף בקרו בכתובת orensolan.co.il או צרו קשר בטלפון מספר 050-8433334\04-8668881.